Aku dibenci mertua dan ipar2 hingga terpaksa masak sendiri dalam stor. Hamil slps 7 thn, mak mertua bg mkn cucur jawa, aku ggur.

Gambar sekadar hiasan. Assalam. Terima kasih min kiranya dapat siarkan kisah saya, dan saya mnta tolong hidekn profil saya, terima kasih.

saya seorang suri rumah dan tidak berkerja, saya tinggal di rumah mertua yang mana adik2 dan kakak ipar juga tinggal bersama walupun dah berkahwin.

Hujung bln 12 ni cukup 14 tahun usia perkahwinan saya, Alhmdulillah Allah panjgkn jodoh saya walaupun macam2 dugaan saya hadapi.

Dan brmulanya perjlanan suka duka hdup saya lepas sebulan brgelar menantu. Famly mertua macam tak boleh nak terima kehadiran saya,

saya dimaki hamun oleh ipar2 bila saya buat silap, tapi saya sabar sebab sedar diri menumpang di rumah orang.

Adat menumpang macam tu laa. Saya pun tak tahu apa yang tak kena tinggl di rumah orang. Semua kerja saya buat,tpi ad je yang dorang tak puas hati.

Setahun berlalu saya di suruh buat dapur asing walupun duduk satu rumah. Saya memang tak ade duit untuk beli barang2 dapur,

saya minta suami jualkan cincin kawin, dapat la beli tong gas dan barang2 lain.

Saya kemas stor dan masak dalam stor. Suka duka hidup saya hanya Allah yang tahu. Rezeki saya Allah yang tentukn.

Saya disahkn pregnant 2 bulan, setelah ikhtiar macam itupun selepas 7 tahun perkhwinan. Tapi dah trtulis bukan rezeki saya untuk jadi seorang ibu, saya gug0r.

Sehari sebelum gug0r mertua ada bagi cucur jawa. saya makan tanpa thu niat buruk orang, petang tu juga saya turun drah.

Rupanya mertua ada cmpurkn nisan tebu. Buktinya saya dngar borak dengan anak pmpuan dia pasal makanan tu.

Saya tnya dan mertua mengaku, saya mnangis semahunya. Saya redho jika itu bukan rezeki saya. Trgamak mak mrtua buat macam tu pada mnantu sendiri.

Entah ap yang mertua skit hati pun saya tak tahu. Setelah saya kegguran, saya di uji lagi.

10 tahun kawin kantoi suami cuurang dengzn janda anak satu. Saya dn suami pjj, sebab suami kntraktor.

Satu hari suami call dan minta nak kawin lagi dan jika saya tak izinkan suami akan bawa janda tu nikah lari di seberang.

Saya rasa dunia saya terus gelap. Saya tak ade semngat untuk hidup, hari2 menangis, tak boleh tidur fikirkn apa salah saya sampai suami tergamak cuurang. Semuanya sebab tak ade anak, itu puncanya. Suami akan balik semnggu sekali.

Dan semnggu sekli lah kmi gduh dan suami akan pkul dan tampar saya. Tak ade sape pun yang tolong. Mak mertua dan ipar2 hanya diam. Saya call mak ayh dan ceritakan semuanya.

Keputusan saya, saya kemas barang2 dan keluar dari rumah dan balik kampung mak saya. Bila suami dapat tahu, suami cll dan minta maaf dan jnji tak kan buat lagi.

Sangkaan saya meleset, suami ulang lagi berjumpa dengan janda tu. Saya buat fb dan stalk fb janda tu. Saya viral gambar janda tu dengan suami, apalagi terus meroyan.

Saya minta jnda tu tngglkan suami, kalau tak saya akan buat report. Alhmdulillah settle semuanya. Suami pun sekarang dah berubah, syukur sangat.

Sekarang suami dilantik mnjadi orang kanan ustaz di sebuah sek tahfiz di daerah ini. Doakan rumah tngga saya berkekalan hingga ke syurga, in shaa allah.

Doakan juga saya dikurniakan zuriat oleh Allah. Aamiin. komen yang baik2 sja, sebab saya taknak stres baca komen yang tak baik.