Mcm2 cara sy buat utk pertahankn suami tp dia tetap nk kawin lagi. Mertua siap pksa aku setuju. Suami gaji kecil tp bakal madu kaya

Foto sekadar hiasan. Assalam. hide profile saya. Tq Suami tetap nak kwin lain.

Saya tau saya bukan isteri yang baik sebab suami cakap saya ni tak hormat kat dia dan kuat melawan, tak macam perempuan tu dia kata baik tak mlwan dia, jadi kat situ dia pska saya untuk hidup bermadu.

Saya minta delepaskan dia tak nk dia cakap fkir anak3. Kat sani sape tak fkir anak saya ke dia?

Saya minta dia hidup dengn saya dan anam dia tetap bawa perempuan tu dalam hidup kami dan tak boleh hidup tanpa perempuan tu dan saya..

dia kata tak boleh lepaskan dua2 dah.. walaupun dia tak mmpu dari segi kewangan.. saya rela undari diri di sebab kan ppuan tu tak nak mngalah.

saya pelik, perempuan tu nak kan jugak suami sedangkn dia tau yang kami ni tak berapa ada..

perempuan tu ada pangkat dan bergaji tinggi.. saya pun bekerja dalam sektor kerajaan dan suami pun sama.

cuma kewangan cukup2 untuk kehidupan kami 5 beranak…senang kata kami dari jabatan yang sama..

saya tak kesah kalau sama2 membntu dan tak pernah minta nafkah dari suami sebab saya tau dia tak mmpu..

tapi dia kata nak kwin….perempuan tu pun tau dia tak mampu tapi nak jugak laki orang..

saya daa penat daa bergduh m4ki hamun laki dan perempuan tu..( kt situ nampklah saya jahat bila gduh sebab memang saya m4ki hamun habis keluar benda jahat kat mulut ni. )

banyak kali pegi pejabat agama tapi takda kerjasama dari pihak suami..

penah buat repot kat jabatan dan repot polis pasal mereka tapi terpakse tarik repot sebab dia kata tak ada hubungan dengan perempuan tu dan tak kawin.

Saya ni dah tak tau nak buta ape.. bukan takot sebab sayag laki lagilah apelah..alasan anaklah..memang anak..sebab anak pun rapat dengan suami.

Sekarang ni hati pun daa kosong, rumahtangga pun dah tak berseri.. mak bapak dan adik beradik suami pun dah tau smpi datang umah minta persetujuan saya lagi..

saya nak cakap ape lagk kalau mak bapak dia dah stju siap saya nk menghalang…

Jadi kt sini saya nak tanya berdosakah saya sekiranya tak layan dia dari segi batn.. zahirnya saja, makan minum dia masih saya jaga..

cuma taktaulah takda rasa nak melayan dia..dah 2bulan lebih kami tak bsama ( maaf ).. Lagi 1 saya ni hidup berjauhan dari family saya..

jadi sebarang tindakan saya nanti akan susahkn saya jugak..cuma sebelum ni saya bertindak minta tukarkn saya dan dia..

ye dah btukar ingatkan boleh pisahkan kan diorang.tapi walupn tukar tempat jauh pun tetap bahang dann mkin serius.. jadi sia2 saya buat macamtu. Dah tak tau lagi nak buat ape..

Sebelum ni banyak penipuan dia dan cuurangi saya pbodohkn saya tapi saya terima lagi dia.. yelah saya bodoh kan..

hati saya ni lambat boleh lupakan semuanya tapi dia tetap buat macm ni kat saya..

sebelm ni ye saya pn ad silap saya pun berkawan dengan suami orang suami tau hal tu sebelum kawin..

saya bagi pilihan untuk tiggalkan saya tapi dia kata tak kan pernah ungkit tapi sekarang ni dia pulak buat saya macam ni.. saya tau ni kifarah dosa saya yang lalu.

Allah dah balas… tapi saya tak pernah s4kitkn hati bini laki orang yang saya kawan tu..

Yelah ni lah kifarah yang perlu saya terima atas dosa saya … Saya jadi redha dah sekarang bila dia cakap nak kawin..

saya tau kalau tak bagi kawin hidup dia derita saya asyak termenung. Susah hati.. jadi biarlah saya mengalah… saya da kalah?

Saya cuba nak jadi terbaik tapi saya rasa sia2.. saya bukanlah yang pertama untuknya laga.. saya bukanlah istri yang dia kasihi lagi..

yang manis sekarang semua perempuan tu.. saya sendari juga rendah dari.. memang saya yang menjauhkn dari saya..

Sekarang nak pergi rumah mertua pun dah tak macam dulu lagi. daa jadi janggal.. saya sendiri rasa malu..

selama ni bila balik kampung suami saya tak dpt nak beli kn ape2 untuk mertua, ipar dan biras..

saya duit2 saya hanya untuk anak. sekarang perbelnjaan mahal2.. balik kampung bawa diri je.. saya malu..

tapi bila dengan perempuan ni mesti dia belikan keluarga mertua macam2 sebab punya duit..mesti suami tak halang..

dia pun nak perempuan amik hati kluarga dia.. jadi disitu saya dah tau saya dimana nanti saya dihati kluarga suami…

Cuma plan nqnt bila perempuan tu dapat tukar kat sini ( boleh jagw suami saya ).

saya pun nak beredar dan minta tukar kat tempat asal saya.. mungkin kat situ perlahan2 kami saling melepaskn… harap2 diluluskan pertukaran saya itu…